IMC relanserer epost tjenester
IMC har gjort en kraftig oppgradering av epost tilbudet. Dette gir mange nye fordeler for deg.

Du finner en samlet beskrivelse av de nye epost tjenestene på vår mail side.

Hva betyr dette for deg?

Det er mange sider ved det nye tilbudet som betyr noe for deg.

Fordeling av kvote på webhotell og epost kontoer

Siden det nå blir tilrettelagt for at du kan lagre mailarkiv på IMC sin server, er det viktig at du fordeler tilgjengelig diskplass på de ulike brukerne. Dersom du trenger mer plass enn det som er tilgjengelig i abonnementet, kan du enkelt oppgradere til et større abonnement. Standard oppsett vil være 25MB på hver epostkonto. Dersom du ønsker mer, må du selv konfigurere dette.

Fordeling av diskplass gjøres enkelt fra den nye kvote funksjonen som du finner ved å logge inn på "Min konto".

Bruk av korrekt server for utgående epost og innlogging

Hittill har noen av de eksisterende kundene hos IMC ikke behøvd å benytte innlogging ved sending av epost. Det har heller ikke vært alle som har vært registrert med SPF (Sender Policy Framework). Dette innføres nå får alle kunder, og det innebærer at alle kunder må konfigurere sin epostklient slik at innlogging benyttes, og at smtp server hos IMC blir benyttet for utgående epost. Kunder som har behov for å sende via en annen utgående server må gi beskjed til IMC.

Lagring av epost arkiv på server hos IMC

Dersom du ønsker å benytte muligheten for å lagre epost arkivet hos IMC, og allerede har konfigurert konto i din epost klient, må du endre konfigurasjonen av din konto i din epost klient. Du finner informasjon i kunnskapssenteret som beskriver hvordan dette skal gjøres.

Bruk av Webmail

Dersom du ønsker å bruke webmail hos IMC, må du vite ditt brukernavn og passord. Dersom du ikke husker hva dette er, må du ta kontakt med din administrator (for ditt domene). Administratoren kan finne frem ditt brukernavn, og han kan sette nytt passord på din konto. Husk at dersom administratoren setter nytt passord på din konto, så må også din epost klient oppdateres med denne informasjonen.

Bruk av epost fra mobiltelefon

I prinsippet konfigureres epost på en mobiltelefon på samme måte som man konfigurerer epost for en PC klient (f.eks MS Outlook). Det vil komme informajson i kunnskapssenteret som gir mer informasjon om hvordan telefoner skal konfigureres.

Backup av mail arkiv

Når du har satt opp konfigurasjonen av din outlook klient til å koble seg mot mailarkvi på serveren, kan du velge hvilke foldere du ønsker skal ligge på IMC server, og hvilke foldere du ønsker å ha liggende lokalt på din pc. Du kan på denne måten styre hvilke foldere du ønsker å dele mellom ulike klienter, og hvilke du ønsker kun skal ligge på din en datamaskin. De folderne du velger å legge på serveren vil det automatisk bli tatt backup på, de andre tar du ansvaret for selv. På denne måten kan du flytte de viktigste filene over på serveren slik at disse er tilgjengelig og blir med i backup.

Konfigurering av fraværsmelding og midlertidig viderekobling

Dersom en epostadresse skal ha fast viderekobling, f.eks ved at den ansatt ikke lengre er ansatt i bedriften, bør administratoren benytte viderekobling i kontrollpanelet. Ved midlertidige viderekoblinger og fraværsmelding, kan dette gjøres av den enkelte epost brukeren. Epost brukeren må da logge inn på sin webmail og benytte funksjonen for viderekobling og fraværsmelding der.

Bruk av filter for søppelpost

Beskrivelse av hvordan søppelpost skal konfigureres.

Er det noe du savner?

Savner du noe i vårt epost tilbud? Vi har gjort vårt beste for å skape en av markedets beste e-post tilbud, og trenger din støtte for å sørge for at det fortsetter slik. Gi oss dine synspunkter dersom du har forslag som kan gjøre e-post tjenesten enda bedre.

Copyright INTERNET MARKETING CONSULT AS 2018 Mobinor Mobinor Mobinor Mobinor Mobinor Mobinor