FAQ
Hvordan kan jeg aktivere SPAM filteret for min epost konto?
SPAM filteret (søppelpost) må aktiveres av administratoren for ditt domene. Be administratoren for ditt domene logge inn på "Min konto" for å aktivere SPAM filteret for deg.
Kan jeg lese epost når jeg er på reise?
Ja, det er flere måter du kan lese epost når du er ute på reise. En løsning er at du bruker vår webmail på http://webmail.mobinor.no. En annen løsning er at du henter epost til din mobiltelefon. Du finner mer informasjon om dette på våre kunnskapssider.
Hvor blir det av SPAM meldingene (søppelpost)?
Dersom du har satt opp filter for søppelmeldinger, blir det opprettet en egen folder. Hvis du bruker webmail (http://webmail.mobinor.no) eller har satt opp din epostleser (f.eks Outlook) til å lese epost, vil du se en mappe som heter SPAM. All søppelpost vil havne i denne folderen. Dersom du har konfiguert søppelfilter, og bruker pop3 protokollen for å hente ut epost, må du av og til logge inn på webmail (http://webmail.mobinor.no) for å se gjennom samt slette epost
Det er ikke mer plass på epostkontoen min, selv om jeg har slettet all epost?
Da bør du sjekke SPAM folderen og Trash folderen din. Dersom du ikke har satt opp IMAP i din epostleser, kan du logge inn på webmail for å sjekke IMAP og Trash folderne- Dersom du har satt opp IMAP på din epostleser, kan du sjekke SPAM og Trash direkte fra din epostleser.
Hvordan setter jeg opp fraværsmelding?
Fraværsmelding setter du opp i webmail. Logg inn på http://webmail.mobinor.no, velg Instillinger, velg deretter Fraværsmelding. Du kommer da til en side hvor du både kan sette opp fraværsmelding og videresending av epost, og en kombinasjon av disse.
Jeg har lite diskplass igjen på min epost konto, hva gjør jeg?
Det første du bør gjøre er å sjekke at det ikke er mye mail igjen i SPAM eller Trash katalogene. Tøm disse dersom nødvendig. Dersom det fortsatt er for lite plass bør du kontakte administratoren for ditt domene for å få tildelt mer diskplass. Administratoren kan tildele mer diskplass ved å logge inn med administratorbruker og administrator passord på "Min konto".
Hvordan leser jeg mail fra min mobiltelefon?
De fleste nye mobiltelefoner utviklet for forretningsmarkedet har innebygget epostleser. Også mange telefoner utviklet for konsummarkedet har innebygget epostleser. Vi vil legge ut skjermbilder som beskriver hvordan du setter opp epost på din telefon på kunnskapssenteret. Send oss gjerne digitale bilder (support@mobinor.no) av hvordan man setter opp epost på din telefon, så skal vi legge ut disse til glede for andre
Hvordan fungerer backup?
 tar jevnlig backup av alle data som ligger på servere hos . Det innebærer at alle websider, databaser og epostarkiv som ligger på  sine servere har sikkerhetskopi. For deg betyr det at du ikke trenger å være bekymret for ditt epostarkiv sålenge du bruker vår serverbaserte løsning. Dersom din PC går i stykker, kan du enkelt og greit koble opp mot epostarkivet, og på 1-2-3 har du tilgang til ditt epostarkiv. Hvis du er usikker på hva som ligger lagret lokalt og hva som ligger på serveren, kan du logge inn på webmail (webmail.mobinor.no). All epost som du kan lese fra webmail er lagret trygt på våre servere.
Hvordan setter jeg opp videresending av epost?
Du har to forskjellige muligheter for videresending av epost. Dersom epostadressen skal viderekobles permanet, ber du din administrator gjøre dette fra kontrollpanelet (Min konto). Dersom det er en midlertidig viderekobling, f.eks ifm at du er på ferie, kan du sette midlertidig viderekobling via Webmail. Logg inn på http://webmail.mobinor.no, velg Innstillinger, velg deretter Fraværsmelding. På denne siden kan du konfigurere både autosvar og viderekobling, evt begge to samtidig.
Jeg bruker i dag pop3 for å hente ut epost til Outlook, hvordan går jeg over til å bruke IMAP?
Slett kontoen du har satt opp i Outlook, og registrer ny konto i outlook slik det står beskrevet på kunnskapssenteret. NB! Ikke slett kontoen på serveren, kun konfigurasjonen i Outlook. Dersom du har glemt passordet, må du be administratoren lage nytt passord for deg.

Send ditt spørsmål til support@mobinor.no dersom det er noe du ønsker svar på

Copyright INTERNET MARKETING CONSULT AS 2018 Mobinor Mobinor Mobinor Mobinor Mobinor Mobinor